7876 8672 - Denne side er et produktkatalog og linker til shops med produkterne mail@ms-racing.dk
Vælg en side

Der er ikke noget fast tal på, hvor mange gange om ugen, du skal gå til træning, når du spiller fodbold. Det kommer jo langt hen af vejen an på dig og dine ambitioner som fodboldspiller. Det er klart, at hvis du har ambitioner om at drive det til noget stort som fodboldspiller, kommer du ikke uden om mange træningspas hver eneste uge. Men hvis det bare er for at hygge dig og spille fodbold sammen med vennerne på dit hold, kræver det ikke nær så meget træning for dig.

De fleste, der spiller fodbold, plejer som regel at træne et sted mellem to og tre gange om ugen. Jo lavere ned i rækkerne du kommer, desto mindre bliver der som regel også trænet. I de laveste rækker kan det endda være, at der slet ikke bliver trænet, men at spillerne bare møder op til kamp for at hygge sig og for at mødes over 3. halvleg. Lidt højere op i rækkerne vil det typisk være 2-3 gange træning om ugen, mens der på det højeste niveau kan være 3-6 træningspas om ugen samt selvtræning ved siden af, alt afhængig af hvor højt niveau vi taler om.

Du kan selv lægge ekstra på

Føler du ikke, at du får nok ud af de træningspas, du allerede deltager i sammen med resten af dit hold, kan du jo selv vælge, om du vil lægge ekstra på din træning ved siden af. Det er jo helt op til dig selv at finde ud af, hvor meget træning du har lyst til at lave ved siden af din holdtræning. Er der kun holdtræning to gange om ugen, men har du lyst til at komme i endnu bedre form og bliver en bedre fodboldspiller, kan du jo selv planlægge træning ud over de to gange om ugen.

Hvis du gerne vil have endnu mere holdtræning, end hvad du kan få på dit nuværende hold, kan det være, at du enten skal arbejde på at blive rykket op på førsteholdet i din klub, hvis du ikke allerede er der, eller måske skal du helt skifte til et nyt hold, der spiller i en højere række, hvor der måske bliver trænet en del mere, end der gør i din nuværende klub. Der kan være stor forskel på træningerne fra klub til klub, og måske finder du dig mere tilpas i en anden klub end din nuværende.